onsdag, juli 09, 2014

Cykla och mer träning

Cyklade till jobbet igår, och hem såklart. Hade skavsår/blåsor på hälarna efter promenaden på 6 km i stekande sol dagen innan. Lite korkad som tog en pw till jobbet kl 12 när solen är som starkast, men men, va riktigt nice- förutom blåsorna då.

Va på cykelpasset på gymmet i lördags och det va så roligt, musiken bra och instruktören bra och en träningskompis vid sidan- kan inte bli bättre. Kände att jag gav mer än vanligt och jag besämde mig för att skaffa spinning-skor. Fötterna mättes och J drog och köpte då jag jobbar hela tiden och aldrig hinner. Skorna va för stora, så idag ska de bytas, hänger på låset när de öppnar. Ledig i två dagar! Ikväll är cykel bokat igen och då hoppas jag att jag har ett par skor som passar. Tror fötterna mår bra av skor anpassade för cykling, får ont i hålfoten. Beställde även hem kompressionsstrumpor igår, aldrig använt förut. Ska ha när jag springer, blodcirkulationen ska öka och ge ett bättre resultat och mindre ömhet i vaderna. Ska bli spännande att testa!

Just nu är det cykling och löpträning som känns roligast, är lite synd att jag missar yogan nu. Men gymmet har tagit bort alla pass utom ett under sommaren på den dynamiska yogan så hinenr verkligen inte med det passet. Till hösten får jag hitta ett annat yoga-pass än mitt vanliga då de tyvärr byter dag från onsdag till torsdag vilket inte passar mig...


nya träningskläder, så fina! köpt på Stadium outlet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin