lördag, augusti 30, 2014

Hemgjorda hamburgare med egen dressing

Middagen fick bli hemgjorda hamburgare. Inspirationen va sådär så det fick bli enklaste enklaste. 

Hamburgarna gjorde jag såhär:
Blanda köttfärs med ett ägg, salt och peppar. Platta ut till runda plattor, ca 10 cm i omkrets. Tänk på att de krymper när du steker. Stek burgarna så de får färg och grilla dem klart i ugn.

Såsen (alla mått är ungefärliga)
Majonäs, ca 1½ dl
Sweet chili-sås, ca 4 msk
Bostongurka, ca 4 msk
2 msk torkad lök
salt och peppar
Blanda och låt stå och dra i kyl en stund

Tillbehör:
Pommes
gurka
sallad
gul lök
tomat
torkad lök
senap
ketchup
ost
ev bacon
bröd


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin