söndag, augusti 24, 2014

Kalassöndag

Söndag och kalas för båda barnen. Max ska till en förskolekompis som blir fem år, han vill att jag följer med. Ja det är väl bara att haka på =) Inez ska till sin vän här hemma på gården som blir 7 år. Tyvärr har Inez åkt på en förkylning, och på hennes redan hemska morgonhumör biter förkylningen riktigt bra...

Idag har vi en del att göra. Inez rum är upp och ner, med sakeri fel lådor, glitter över golvet, papper och pyssel överallt och en överfylld papperskorg. Där ska vi göra en insats. Även toaletterna ska få sig en omgång så får vi ta tag i tvätthögen som ska vikas. Ja en riktigt vanlig kalassöndag med andra ord.

Jag fick ont i knät igår efter jag sprang, samt en vätskefylld blåsa på en tå =( Knät fick smörjas med tigerbalsam igår och jag la mig och sov tidigt. Kändes konstigt när jag gick i trappan, liksom knakade till i knät. Läste om det, löparknä... Vila som gäller. Idag känns det bättre och jag kom ner i trappan utan större problem, men det får bli några lugna dagar, funderar på simhallen på måndag morgon innan det bär iväg till Ikea med en vän =)

Ha en härlig solig söndag på er!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin