onsdag, augusti 27, 2014

Matig omelett i ugn

Tipsar om en enkel och god lunch (eller kanske lättare middag) som kan varieras i det oändliga, bara ta det man har hemma.

Strimla vitkål och röd paprika, stek med örtsalt och lite pappar. 
Blanda 4 ägg med 2 matskedar vatten, riv ner lite parmesan och fetaost.
Blanda ner vitkålen och paprikan i äggblandningen och rör runt till en smet.
Smörj en form, ganska liten ca 15*30 cm tror jag min är, och ha ner smeten.
Grädda i ugnen 25 minuter på 200 grader. 

Servera med tomater, kanske även lite keso?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin