tisdag, augusti 26, 2014

Premiär i gymmet!

I våras tränade jag en del i gymmet, på de fasta maskinerna. Det va roligt och jag kände av resultat. Tröttnade fort... Under sommaren var det fokus på löpträning och knappt ett besök i gymmet.

Idag testade jag gymmet med de fria vikterna för första gången i hela livet. Det va roligt! Lite läskigt. Kände mig lite bortkommen ibörjan innan jag hittade var jag skulle stå, titta, använda osv.
Jag valde att använda mig av en viktstång med plattor, de är färdiga och finns från 10 kg och uppåt. Jag tog tag i 10-kg stången och körde hela passet med den för att få in rörelser och tryggheten. Nackdelen är att det finns 10 kg och nästa blir 15 kg. Lite stort glapp för en tunnis som mig. I en övning, biceps, tog jag 15-kg stången istället och gjorde bara 8 upprepningar istället för 10 som jag gjorde på de andra.

Jag gjorde dessa övningar:
Marklyft 10 rep*3set (10 kg)
Knnäböj 10*3 (10 kg)
Rodd m stång 10*3 (10 kg)
Hantelpress 10*3 (4 kg)
Axelpress 10*3 (10 kg)
Dips
Bicepscurls m stång 8*3 (15 kg)
Planka, situps och stretch

Ska sedan öka vikterna och bara göra 6-8 rep.
Värmde upp med roddmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin