söndag, augusti 17, 2014

Resa?

Var åker man nästa år så? 

Utomlands ska det bli, en vecka, för att säkra oss om sol och värme. Jag tar dessutom min examen så det ska firas med en vecka utomlands.
Men var åker man?

Vi tänker inte lägga 40.000:- på resan, det får bli runt 25.000:- högst med all inklusive. Det ska helst inte ta mer än en timme från flyg til hotell, barnen vill gärna ha vattenrutchkanor. Tidigare har vi åkt med Ving´s koncept och testat maskotarna Lolo och Bernie som barnen gillar väldigt mycket, vi har aldrig testat Fritidsresors Bamse.

Vi har varit på Rhodos och Mallorca (länk till alla de resor vi varit på) på stora resorts, är själv rätt sugen på Kreta... Tycker priserna på familjehotell med Ving till Ibiza och Bulgarien är väldigt bra...

Tar gärna emot tips. Vi tänkte veckan efter midsommar 2015. Flygtiden ska vara rimlig, ca 3-4 tiimmar. Vi kan nog tänka oss två veckor men då ska priserna va väldigt bra! Vi är två vuxna och två barn som är 4 resp 7 år vid utresa.
Att hyra privat hus även nästa semester är inget alternativ då barnen saknade kompisar och aktiviteter på hotellet. Men kan rekommendera det då man kom undan på en bra peng!

De här bilderna är tagna i juni i år (2014) när vi hyrde hus i utkanten av Malaga.













2 kommentarer:

  1. Hade väldigt trevligt på Kreta när vi var där. Mallorca verkade också vara trevligt men det är nog inte så barnvänligt att bo mitt i Palma. Kan tänka mig att det finns bättre boende. Cassis är en liten trevlig fiske by med klättring och bad i samma veva... http://www.theguardian.com/travel/2010/mar/13/cassis-calanques-walking-beaches-france

    SvaraRadera
  2. jag har många bra tips :) Vi har besökt både Rhodos och Turkiet flera gånger med O samt Cypern och gillar de starkt. Vi har främst besökt Sunwing liksom andra barnvänliga resort, läs gärna på min blogg om specifika resmål och hotell .) Men dessvärre är ju tiden efter midsommar då alla priser går upp, så jag har svårt att tänka mig att ni hittar en charter för 2+2 efter midsommar för det priset?

    Men boka annars flyg och hotell separat? är man ute i god tid finns det säkert bra priser? har hört att tisdagar och lördagar ska vara de billigaste dagarna att resa på generellt.....samt om man bokar obekväma tider, ex reser på nätter osv... Kanske öluffa i Grekland? flyga till Athen och åka ut till någon ö? Kreta är ju helt fantastiskt också, aldrig vart där m min son, men finns ju massor där.

    Spanien är ju ett säkert kort :) Jag blev helt kär i Malaga i våras.

    Lycka till. Kul att du läser min blogg :)
    kram L

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin