torsdag, augusti 14, 2014

Skor vid parlamentet och Terror-huset

Det finns så mycket att se och gra i Budapest!
Vi vandrade runt stan en hel del såklart under vårat besk i juli och såklart gick vi mot Parlamentet och tittade på alla skor som är byggda till minne av judarna som fll under nazismens tid. Det var fint och samtidigt llite läskigt. Tänk att de en gång hoppade från kajkanten i hopp om att överleva...



Vi besökte även House of Terror "Terror-huset". Det va intressant och väl värt ett besk. Missen är att det inte står på engelska på alla små montrar med saker man hittade under kriget. Väl värt pengarna. Men tänk på att komma tidigt vid öppning. Vi va där när det öppnade och det va nästan ingen kö, men när vi gick ifrån va det kö ut på gatan...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin