onsdag, augusti 27, 2014

Träningsvärk igen

Känns som jag har kronisk träningsvärk alltså! Sjukt otränad i mina muskler. Efter gårdagens gym har jag värk i små små muskler jag inte ens visste fanns på min kropp. Det är en oerhört skön känsla samtidigt som det smärtar haha. Känslan som träning ger är så härlig, man blir pigg och på sikt kanske lite starkare. Min svaghet är att jag är just så himla svag, riktigt klen och inga former på armarna, bara två raka pinnar typ. Jag vill ha lite muskler och hoppas gymmet på sikt ger mig det.

undrar om den funkar....
Idag blir det cykel 45 minuter innan jobbet kallar. Känns bra i mitt knä nu och en paus från löpandet va nog bra, tog ut mig lite för mycket i förra veckan. Intervallerna som cykeln ger bidrar till ökad uthållighet inför tjejmilen, så jag känner inte att jag måste ut och springa varje dag just nu. Bättre spara på leder och knän lite. Vet att jag orkar och nu är det bara jag mot klockan. Hoppas det inte är världens trängsel vid starten så sluttiden påverkas bara... Kommer ha både runkeeper och tidtagningslappen på.

Imorn blir det gymmet igen, om jag kan röra mig då, och sedan en paus i helgen men ev springer jag på lördag.

Ha en härlig träningsdag på er i den vackra solen!

1 kommentar:

  1. Ja själv kör jag endast pw på löpbandet! Älskar att gå och jogga/löpa är inte riktigt min grej. :)

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin