tisdag, augusti 19, 2014

Tunga ben

Dagens powerwalk med hunden blev det inte så mycket power i. Benen kändes väldigt tunga efter gårdagens mil vill jag lova. Tog mig runt 4 km men tempot va inte så snabbt. Skönt ändå att ta sig ut och utmana kroppen vidare.
Klockan 12 idag har jag bokat ett Body pump-pass, va flera år sedan sist jag testade på det. Ska bli skönt för armar men kommer bli jobbigt för benen som redan är trötta och längtar efetr återhämtning. Tror jag bokar av cykel-passet imorgon och nöjer mig med promenad så benen får vila lite. Så skönt att vara igång!

Jag har beställt boken Styrka för kvinnor, av Olga Rönnberg. Jag hoppas boken ger mig bra vägledning för hur jag ska komma igång med styrketräningen och kanske våga mig in i gymmets avdelning med fria vikter. I våras körde jag ju en hel del i gymmet på maskinerna men känner att jag vill lära mig mer och få mer variation på styrketräningen.

Ha en bra dag på er och ta tag i lite träning om ni inte redan är igång =)

M

4.02

DURATION

38:29

AVERAGE PACE

9:35

CALORIES BURNED

182

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin