söndag, september 07, 2014

Tjejmilen 2014

Jag va inte i min bästa form, tyvärr inför tjejmilen.
Uppehåll från träning i ca 2 veckor pga envis förkylning. Fick in ett cykelpass tror jag under den tiden... Innan start kände jag av lite i vänster benhinna... Men det va mycket folk och ett riktigt bra event så man blev ju taggad att springa sitt bästa. Va i startgrupp 9, de som räknade med att springa/jogga på 65-68 minuter eller måt sånt. Det va inte lätt att komma iväg och startade runkeeper lite tidigare än där det börjar räknas i tidtagningsklassen. Folk va liksom framför mina fötter och jag försökte hitta vägar att springa om på sidan, lyckades ta mig ganska fort förbi en hel del slöfockar faktiskt.
Höll ett bra tempo i början, det va väl det som gjorde att min tid inte blev helt katastrof.
Fick gå vissa bitar, typ tre gånger och kanske 50-100 meter varje gång, mitt knä pajjade ihop =( Läst om det och är troligtvis "löparknä" så får försöka träna upp muskler i lår samt stretcha säte och höfter.

Tiden då, kom i mål på 1.08.35.
Placering 11342 ac ca 35000 löpare
Nästa år, då blir det bättre!

Vid mål väntade Johan och barnen med en ros till mig.
Runkeeper mätte ut en längre sträcka, försökte stoppa den på prick 1 mil men jag pausade bara så den startade om själv sedan.

M

10.28

DURATION

1:10:19

AVERAGE PACE

6:50

CALORIES BURNED

589

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin