fredag, oktober 24, 2014

Mössan på

Idag va det dags att inviga mössan! En relativt dålig hårdag och en nyinköpt mössa = fantastiskt, eller nåt.

Jag hatar, verkligen hatar, den här förbannade årstiden!
Visst, hösten är vacker på vissa sätt, då ska det vara sol och skönt ute. Det här slasket och snålblåsten och kylan som biter in under kläderna och gör huden knottrig 24/7 är inte min melodi. Tyck vad fan du vill, men jag tycker så och det kan inte ändras på. Ryktet går om att stockholm hade ne timmes solljus i förra veckan, alltså 1 TIMME!!!! Kan inte återkoppla till nån artikel eller så men ja det är väl förklaringen till mitt otroligt glada humör just nu... Eller inte.

Jag vill ha sol, vill gå barfota, ha klänning, bada... 

Men ja, charmen med Sverige är väl denna väderomväxling vi har och det gillas ju ändå lite. Men en dag komemr jag bo i Spanien 6 månader varje år, det kan va när jag är pensionär eller lyckats bli ekonomiskt oberoende, vad vet jag. Men dit ska jag! Solkusten, love it!
Ska investera i fler mössor så kanske man kan skoja till det lite...

Den här mysiga mössan hittade jag faktiskt på Glitter. Alltså, Glutter är ingen butik jag går in i direkt, men jag behövde lite hårnålar och den här mössan satt i ett hörn och väntade på mig. Glitter säljer ju massa grejer som vantar, halsdukar och mobilskal... Trodde de bara hade armband och ringar och hårgrejer typ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin