söndag, januari 17, 2016

Isande kyla, semesterplaner och snart flytt

Jag är inte någon stor idol av detta iskalla väder vi har hos oss just nu. -12 till -19 är makabert som någon sa. Ja det är fruktansvärt enligt mig som är en vår och sommarmänniska. ATt vara inom förskoleverksamheten har alltså både sina för och nackdelar. Tyvärr en hel del nackdelar just denna kalal period när jag fryser såfort jag tänker på att gå ut genom dörren. Men bara att bita ihop och göra sitt jobb till det bästa!

Jag drömmer om att resa med barnen, en vecka till Turkiet. Jag hoppas på att få tillbaka pengar på skatten för då blir det en liten semester för mig och mina två huliganer. Att resa ensam skrämmer mig såklart lite, då jag knappt kan åka ner till ica ensam med dem. Men jag tar en dag i taget och blir starkare för varje dag som går. Barnen är värda en semester.

Snart går flytten av stapeln och det ska bli så fantastiskt skönt att ge barnen ett varsitt rum och jag tror det kommer bli så himla fint hos de båda med allt nytt jag köpt. Jag längtar så efter att plocka upp alla saker och möblera deras rum. Jag har en del att renovera men en sak i taget så nästa år blir det nog en köksrenovering.

Jag börjar komma in i det här att vara ensam varannan vecka och det är väldigt befriande men visst saknar jag att ha någon i soffan och sitta och krama på och småprata med... Men min dag kommer...

2 kommentarer:

  1. Jag har just bestämt mig för att jag måste ta mig i kragen och komma över när flytten är klar. Och ja, din tid kommer! Kram

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin