onsdag, januari 27, 2016

Räkningar betalda! och jag har råd med lyx!!!

Sådär ja, månadens räkningar betalda med min nya lön och pengar från extrajobbet, nya hyran och nya lånen på nya lägenheten. Resultat:pengar kvar på kontot. Råd med lite lyx som fransar, naglar och lite shopping. Dottern behöver något fodrat regnställ tror jag så vi får se vad jag hittar på. En 8-åring är ju ganska kräsen, ja 9 blir hon ju i sommar. Skickat över frågan till hennes pappa oxå så får vi se om han hittar på något. Tipsade om Everest på Stadium, tycker de har bra kläder till bra priser som funkar för alla ekonomier. Man är ju inte ekonomiskt oberoende precis som enssm men jag måste säga att jag nog lever ganska så billigt.
Matkostnader överstiger aldrig 1000:- en månad, kanske beställer lite pizza och kinamat när jag har barnen. Pengar går åt till nöjen som badhus och museum för att barnen ska va glada och nån krogrunda varannan månad har det väl blivit. Lite mycket kläder kanske, men tycker ändå aldrig jag har något att ta på mig. Så naglar såklart, nu är två av och jag har noll tid att fixa!!!! Lite andra behandlingar kan jag klämma in, nytt smink och massor av inredning. Så är inte så synd om mig. Kommer dock inte ha tid till så mycket extrajobb kommande månad så vi får se hur jag tar mig igenom mars och april.
Förhoppningsvis går det utan problem! Nu dags för jobb, halva personalstyrkan är ju sjuka så bara att kämpa!!!

Jag är den som tror man blir lyckligare av pengar! Jag hade absolut varit mycket lyckligare med 10.000 extra varje månad. Den som säger emot det har inget liv tror jag. Ha en bra dag!

Bildresultat för pengar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin