tisdag, mars 15, 2016

Vab Vab Vab, lite vår i luften och jobb och sånt

När jag äntligen känner att det är dags at skriva några rader så handlar det om... VAB. Sonen är supersjuk med hög feber, hosta, snor och ont i örat så blir hemma ett par tre fyra fem dagar, ja hela veckan lutar det mot. Tänkte att exet kanske kunde vabba nån dag men nej då, men han körde dottern till skolan alla fall tack och lov. Vi har varit otroligt friska hela vintern till nu då, ja inte ska vi få klara oss utan denna hemska feber.
Något som är härligt det är att våren ligger i luften, som jag väntat och längtat! Detta ljus ger sådan energi och ja mår så mycket bättre av våren mot höst och vinter. Hoppas på många soliga dagar nu och inget bakslag med snö...
Jobbet flyter på bra, det tog ett par månader att jobba in sig, lära känna barn och föräldrar men nu känns det som jag är en del av "huset" och har fått bra kontakt med kollegor, barn och föräldrar. Tanken är att plugga vidare om ca två år, till specialpedagog, ja vi får se om jag ror mina planer i hamn. Måste först arbeta som förskollärare i totalt tre år och förra jobbet skickar inget arbetsintyg till mig vilket gör mig väldigt besviken då jag ändå va anställd där som barnskötare i åtta år och som förskollärare i ca tre månader...

Nu sover sonen med lite alvedon i kroppen så hoppas denna feber försvinner fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin